【調査レポートのサマリー】
2019年3月発行
2019年3月発行
ストリーミングビデオは、オンライン動画サービスの需要の高まりやコミュニケーションツールの大幅な動画シフトによって、データトラフィックの最大のシェアを獲得すると見られている。人工知能や機械学習は、企業採用や市場需要への対応を助ける必須の技術である。動画分野での既存企業にとって、動画はそのワークフローのすべての側面において効率化を助け、コストや出費を抑制し、コンテンツやサービスを防御し、法令順守や顧客の価値創造やつなぎ留めを現実的に最大化するものである。人工知能や機械学習もまた、動画資産による社内外の通信(販売・マーケティング、付加価値コンテンツ、トレーラー・ハイライト動画、トレーニング・高精細動画など)を付与することで、専門知識や経済的な手段を持たない企業を助ける。
人工知能や機械学習を早期に利用するものは、より普及レベルでのサポートビデオの基礎をつくる。5Gや自動運転自動車、各種の拡張技術、新しい画面・ディスプレイ技術、IoTなどの市場動向の到来によって、コンテンツ消費やデータ収集や視聴習慣・利用の境界線を変化させていく。ディスプレイの普及した将来においては、企業がビデオサービスを管理し進化させるために多くの人工知能が必要になるだろう。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:最新技術の革新者レポート】動画の人工知能(AI)」は、これらの市場動向の変化に対応しようとする既存企業と新規参入企業のための人工知能による企業の革新について事例をあげている。
Streaming video is projected to command a lion’s share of the data traffic, driven by an increasing appetite for online video services and a broader shift to video as a communication tool. AI/ML is an essential technology to help companies adapt to and meet these market demands. For incumbents in the video space, video is helping create efficiencies in all aspects of the video workflows, reducing cost/expenses, protecting content/services, compliance, and extracting actionable intelligence to maximize customer value and retention. AI/ML is also helping companies, who do not have the expertise or financial means, to add video assets to their external/internal communications (be it sales/marketing, value-added content, trailers/highlights, training/HR videos, etc.).
All of these early use cases for AI/ML are building the foundation for the market to support video at a much more pervasive level. The arrival of other market dynamics like 5G, autonomous vehicles, XR, new screen/display technologies, and IoT will further push the boundaries of where content is consumed and the data collected and used around this viewing behavior. A future where the display is pervasive will necessitate a great deal of artificial intelligence to help companies manage and evolve video services.
This presentation highlights select companies innovating with AI to help both incumbents and new entrants to begin building towards and adapting to these changing market dynamics.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:最新技術の革新者レポート】動画の人工知能(AI)
Hot Tech Innovators: Artificial Intelligence in Video
Hot Tech Innovators Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2019年3月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt2011.html
【サービス区分】ビデオとクラウドサービス
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1250
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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ABIリサーチ 日本販売代理店
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107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
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Fax:03-3582-2861
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人工知能や機械学習を早期に利用するものは、より普及レベルでのサポートビデオの基礎をつくる。5Gや自動運転自動車、各種の拡張技術、新しい画面・ディスプレイ技術、IoTなどの市場動向の到来によって、コンテンツ消費やデータ収集や視聴習慣・利用の境界線を変化させていく。ディスプレイの普及した将来においては、企業がビデオサービスを管理し進化させるために多くの人工知能が必要になるだろう。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:最新技術の革新者レポート】動画の人工知能(AI)」は、これらの市場動向の変化に対応しようとする既存企業と新規参入企業のための人工知能による企業の革新について事例をあげている。
Streaming video is projected to command a lion’s share of the data traffic, driven by an increasing appetite for online video services and a broader shift to video as a communication tool. AI/ML is an essential technology to help companies adapt to and meet these market demands. For incumbents in the video space, video is helping create efficiencies in all aspects of the video workflows, reducing cost/expenses, protecting content/services, compliance, and extracting actionable intelligence to maximize customer value and retention. AI/ML is also helping companies, who do not have the expertise or financial means, to add video assets to their external/internal communications (be it sales/marketing, value-added content, trailers/highlights, training/HR videos, etc.).
All of these early use cases for AI/ML are building the foundation for the market to support video at a much more pervasive level. The arrival of other market dynamics like 5G, autonomous vehicles, XR, new screen/display technologies, and IoT will further push the boundaries of where content is consumed and the data collected and used around this viewing behavior. A future where the display is pervasive will necessitate a great deal of artificial intelligence to help companies manage and evolve video services.
This presentation highlights select companies innovating with AI to help both incumbents and new entrants to begin building towards and adapting to these changing market dynamics.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:最新技術の革新者レポート】動画の人工知能(AI)
Hot Tech Innovators: Artificial Intelligence in Video
Hot Tech Innovators Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2019年3月
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【サービス区分】ビデオとクラウドサービス
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