2019年02月04日 16:30

【ABIリサーチ調査報告】OTTとマルチスクリーン市場の最新情報 2018年

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【調査レポートのサマリー】
2019年1月30日発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:技術分析レポート】OTTとマルチスクリーン市場の最新情報 2018年」は、「【マーケットデータ】オーバーザトップ(OTT)とマルチスクリーンのビデオサービス / Over the Top (OTT) and Multiscreen Video and Digital Content」の関連レポートである。このデータベースサービスは、多くの機器によるデジタルコンテンツ、サービス、広告を追跡調査している。オンライン動画、ソーシャルネットワーク、ゲームソフトウェア・サービスといったデータ中心の3つの製品に関する市場データと予測を提供している。例えば、オーバーザトップ(OTT)動画市場は世界の産業形態や視聴行動を変えており、北米でのvMVPD(virtual Multichannel Video Programming Distributor/インターネット経由のテレビ局コンテンツ放映)や直販による従来の有料テレビサービスの減少や、アジア太平洋地域でのモバイルファーストなど、地域毎に異なった段階や採用状況にあるが、世界市場の収益は2017-2023年に年平均成長率(CAGR)16%で順調に成長するだろうと予測している。特に加入サービスはすべての地域で力強い成長を促進するだろう。しかし、収益化、競争の激化、サービスの細分化などの課題はある。

This report is a companion piece to the annually published dataset on “Over the Top (OTT) and Multiscreen Video and Digital Content.” The database tracks digital content, services, and advertising that are critical to many of the devices covered by ABI Research. This product adds context to the market figures and forecasts in three of the markets covered by the data centric product: online video, social networking, and gaming software/services.

The over-the-top (OTT) video market, for example, is shaping the industry and viewing behavior around the world; while regions are at different stages and deployments (e.g. vMVPDs and direct to consumer with declining traditional pay TV services in North America to mobile first in Asia-Pacific) revenue is expected to have a healthy growth rate of 16% worldwide CAGR from 2017 to 2023. Subscription services, in particular, will drive growth with strong growth opportunities in all regions. Challenges however, remain with issues like monetization (including profitability), increased competition, and fragmentation of services.

Facebook remains the driving force behind the larger social networking space and like these other markets change and adaptation is essential to maintain growth and engagement from user bases (e.g. pushing video services) - this market in particular also has increased pressures around privacy and social matters.

The gaming space continues to grow with mobile in the driver’s seat, but while some projections continue to see seemingly unfettered growth there are signs pointing to some levels of maturation, especially among the historically larger developers. New business models are being explored and many foresee a cloud-based future for most gaming services/platforms, which will change the dynamics of the market from hardware based platforms to services and portals.



ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。



■ 調査レポート ■

【PT:技術分析レポート】OTTとマルチスクリーン市場の最新情報 2018年
OTT and Multiscreen Market Update 2018
Technology Analysis Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2019年1月30日
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt2211.html

【サービス区分】ビデオとクラウドサービス
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1250


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