2018年11月13日 15:30

【イダテ社調査報告】FTTx採用のビジネスモデル:コストと収益構造のモデリング

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【調査レポートのサマリー】
2018年11月発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「FTTx採用のビジネスモデル:コストと収益構造のモデリング」は、FTTxネットワークサービス開始のビジネスモデル、特にコストについて詳述している。その主な目的は採用する技術の選択、優先順位の設定、既存のサービス開始のスキーム、国やエリアによる違いなどに関するトレードオフの理解を助けることである。

調査レポートの他にエクセルフォーマットによってビジネスモデルを紹介しており、様々な対応技術の構成やサービスエリアによるFTTxサービス開始の重要業績評価指標(KPI)を描き出すパラメトリックモデルである。FTTxサービス開始の主要数値(EBITDA、EBIT、累積CAPEX、累積FCF、加入者毎のCAPEX、普及率に基づいた加入者毎のコスト)もグラフで表示している。エリア(人口規模や密度)、技術(導入、リース、架空、既存ダクト数の%)、販売データ(ARPUの4つの区分と解約)、カバレッジ(当初、最大、普及率)といった様々な構成区分を使っている。

This report presents a business model for an FTTx network rollout, detailing the main cost items. One of its main objectives is to help understand the trade-offs involved when choosing the technologies to deploy, setting priorities and establishing rollout schemes, depending on the country and the area to be covered.

The presented business model, delivered in Excel format along with the report, is a parametric model that makes it possible to calculate an FTTx rollout’s key performance indicators (KPI) according to different possible technical configurations, and rollout locations.

The key metrics of an FTTx rollout (EBITDA, EBIT, cumulative CAPEX, cumulative FCF, per-subscriber CAPEX, cost per subscriber based on penetration rate) can be viewed as graphics, using various configuration options:

- area (type of area by population size, density)
- technique (% of ducts installed, leased, overhead, already available)
- sales data (four levels of ARPU, churn)
- coverage (initial, maximum, penetration)



フランスの調査会社イダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、テレビ等の調査レポートを出版しています。委託調査、コンサルティング、コンファレンス開催、シンクタンクとしての実績もあります。キャリア、通信機器/サービス、スマートホーム、技術サポート、テレビ・動画/ゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。



■ 調査レポート ■

FTTx採用のビジネスモデル:コストと収益構造のモデリング
Business model for an FTTx deployment: Modelling the cost and revenue structure
Dataset+Report
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2018年11月
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem18520mra.html

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