【調査レポートのサマリー】
2018年6月発行
消費者は、さまざまなソースや多くのビジネスモデルから選択したビデオを見るために多くの時間を過ごしている。オルタナティブビデオは、視聴者層、収益、マーケティングプログラム、ブランド認知、意識に影響を与えるだろう。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「オルタナティブコンテンツ消費:360度深層分析」は、視聴者を魅了して関係性を保つことのできるこのような新しい独自の動画ソースに投資している企業に有益な情報を提供している。
ユーチューブ、ヴィメオ、デイリーモーションなどの消費者提供動画サイト、ツイッター、フェイスブックなどのソーシャルネットワーキング、スナップチャットやミュージカリィなどの動画共有アプリ、ライブストリーミング動画などのビデオコンテンツについて論じている。
2018年6月発行
消費者は、さまざまなソースや多くのビジネスモデルから選択したビデオを見るために多くの時間を過ごしている。オルタナティブビデオは、視聴者層、収益、マーケティングプログラム、ブランド認知、意識に影響を与えるだろう。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「オルタナティブコンテンツ消費:360度深層分析」は、視聴者を魅了して関係性を保つことのできるこのような新しい独自の動画ソースに投資している企業に有益な情報を提供している。
ユーチューブ、ヴィメオ、デイリーモーションなどの消費者提供動画サイト、ツイッター、フェイスブックなどのソーシャルネットワーキング、スナップチャットやミュージカリィなどの動画共有アプリ、ライブストリーミング動画などのビデオコンテンツについて論じている。
Consumers fill significant hours of their day watching preferred video from a variety of sources and across many business models. Alternative video will impact viewership, ad revenues, marketing programs, brand perception, and awareness. This consumer research project helps players capitalize on these new, unique video sources in order to attract viewers and remain relevant.
For the purposes of this study, the term “Alternative Content” refers to the following types of video content:
* Video from sites like YouTube, Vimeo, Dailymotion, etc. that offer videos made by consumers
* Video from social networking sites like Twitter, Facebook, etc.
* Video from apps like Snapchat, musical.ly, etc.
* Livestreaming video available on apps/sites such as Facebook Live, Periscope/Twitter, Twitch, live.ly, etc.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
オルタナティブコンテンツ消費:360度深層分析
360 Deep Dive: Alternative Content Consumption
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2018年6月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pk360acc.html
◆米国市場調査会社 パークスアソシエイツ社(Parks Associates)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html
株式会社データリソースは、パークスアソシエイツ社の日本での正規販売代理店として、調査レポートの販売などを行っています。
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パークスアソシエイツ社 日本正規販売代理店
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For the purposes of this study, the term “Alternative Content” refers to the following types of video content:
* Video from sites like YouTube, Vimeo, Dailymotion, etc. that offer videos made by consumers
* Video from social networking sites like Twitter, Facebook, etc.
* Video from apps like Snapchat, musical.ly, etc.
* Livestreaming video available on apps/sites such as Facebook Live, Periscope/Twitter, Twitch, live.ly, etc.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
オルタナティブコンテンツ消費:360度深層分析
360 Deep Dive: Alternative Content Consumption
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2018年6月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pk360acc.html
◆米国市場調査会社 パークスアソシエイツ社(Parks Associates)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html
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