【調査レポートのプレスリリースより】
2018年5月17日発行
2018年5月17日発行
幅広い市場を対象としている調査会社マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)の調査レポート「データ収益化市場:ツール・サービス毎、データタイプ毎、ビジネス機能毎、オンプレミス・クラウド毎、企業規模毎、産業垂直市場毎(銀行金融サービス保険、消費者製品・小売り、通信)、地域毎 - 2023年までの世界市場予測」は、データ収益化の市場規模は、2018年の14億2000万ドルから年平均成長率(CAGR)17.1%で成長して、2023年に31億2000万ドルに達するだろうと報告している。高度な解析や仮想化の急速の採用、外部データソースの利用増加がデータ収益化の市場成長を促進するだろう。さらにデータによる意思決定の採用や、企業が新しい収益を生み出すための質量ともに豊富なビジネスデータの重要性を増していることなども成長の要因となるだろう。
米国やカナダでは、企業は解析やビッグデータ、クラウドプラットフォームなどの新技術を急速に採用し投資している。北米にはビッグデータやクラウドプラットフォームなどの新技術採用の先行者利益がある。北米の企業間では事業の意思決定プロセスの自動化や生産性向上への需要が高まっている。多くの大企業が存在するため、北米にすすんで投資しようとする企業もある。北米のデータ収益化市場の成長を促進する要因には、堅調な経済、技術の拡張、インフラストラクチャーコストの最適化などがある。
[プレスリリース原文]
Data Monetization Market worth 3.12 Billion USD by 2023
May 17, 2018
The report "Data Monetization Market by Component (Tools and Services), Data Type, Business Function, Deployment Type (On-Premises and Cloud), Organization Size, Industry Vertical (BFSI, Consumer Goods and Retail, and Telecom), and Region - Global Forecast to 2023", The data monetization market size is expected to grow from USD 1.42 Billion in 2018 to USD 3.12 Billion by 2023, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 17.1% during the forecast period. The rapid adoption of advanced analytics and visualization, and the increasing use of external data sources are the major drivers of the data monetization market growth. Moreover, the adoption of data-driven decision-making, and the increasing volume and variety of business data are important for enterprises to create new revenue and data sources, which drive the data monetization market growth.
The rapid adoption of data monetization tools, owing to the presence of robust and well-established economies, is expected to make North America the largest regional market.
In the US and Canada, organizations have rapidly adopted and invested in emerging technologies, such as analytics, big data, and cloud platforms. North America has the first-mover advantage of adopting new technologies, such as big data and cloud platforms. Moreover, there has been an increasing demand among enterprises to automate the business decision-making process and increase productivity in the region. Several companies willingly invest in North America due to the presence of numerous large enterprises in the region. The factors driving the growth of the data monetization market in North America are stable economy, technology enhancements, and optimized infrastructure costs.
(以下省略)
マーケッツアンドマーケッツ(MarketsandMarkets)は、通信、半導体、医療機器、エネルギーなど、幅広い市場に関する調査レポートを出版しています。また広範な市場を対象としたカスタム調査も行っています。
■ 調査レポート ■
データ収益化市場:ツール・サービス毎、データタイプ毎、ビジネス機能毎、オンプレミス・クラウド毎、企業規模毎、産業垂直市場毎(銀行金融サービス保険、消費者製品・小売り、通信)、地域毎 - 2023年までの世界市場予測
Data Monetization Market by Component (Tools and Services), Data Type, Business Function, Deployment Type (On-Premises and Cloud), Organization Size, Industry Vertical (BFSI, Consumer Goods and Retail, and Telecom), and Region - Global Forecast to 2023
出版社:マーケッツアンドマーケッツ(インド)
出版年月:2018年5月17日
http://www.dri.co.jp/auto/report/mam/mamtc6282.html
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[プレスリリース原文]
Data Monetization Market worth 3.12 Billion USD by 2023
May 17, 2018
The report "Data Monetization Market by Component (Tools and Services), Data Type, Business Function, Deployment Type (On-Premises and Cloud), Organization Size, Industry Vertical (BFSI, Consumer Goods and Retail, and Telecom), and Region - Global Forecast to 2023", The data monetization market size is expected to grow from USD 1.42 Billion in 2018 to USD 3.12 Billion by 2023, at a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 17.1% during the forecast period. The rapid adoption of advanced analytics and visualization, and the increasing use of external data sources are the major drivers of the data monetization market growth. Moreover, the adoption of data-driven decision-making, and the increasing volume and variety of business data are important for enterprises to create new revenue and data sources, which drive the data monetization market growth.
The rapid adoption of data monetization tools, owing to the presence of robust and well-established economies, is expected to make North America the largest regional market.
In the US and Canada, organizations have rapidly adopted and invested in emerging technologies, such as analytics, big data, and cloud platforms. North America has the first-mover advantage of adopting new technologies, such as big data and cloud platforms. Moreover, there has been an increasing demand among enterprises to automate the business decision-making process and increase productivity in the region. Several companies willingly invest in North America due to the presence of numerous large enterprises in the region. The factors driving the growth of the data monetization market in North America are stable economy, technology enhancements, and optimized infrastructure costs.
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データ収益化市場:ツール・サービス毎、データタイプ毎、ビジネス機能毎、オンプレミス・クラウド毎、企業規模毎、産業垂直市場毎(銀行金融サービス保険、消費者製品・小売り、通信)、地域毎 - 2023年までの世界市場予測
Data Monetization Market by Component (Tools and Services), Data Type, Business Function, Deployment Type (On-Premises and Cloud), Organization Size, Industry Vertical (BFSI, Consumer Goods and Retail, and Telecom), and Region - Global Forecast to 2023
出版社:マーケッツアンドマーケッツ(インド)
出版年月:2018年5月17日
http://www.dri.co.jp/auto/report/mam/mamtc6282.html
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