【調査レポートのサマリー】
2018年5月発行
2018年5月発行
小売業者は、デジタル方式で消費者を引きつけて記憶に残る顧客体験を提供する新しい方法を模索しており、店舗やモバイルアプリにおける拡張現実(AR)機能は非常に一般的なものとなっている。電子商取引と実店舗での小売業者はそれぞれ、高い返品率、店舗の空洞化、顧客ロイヤリティなどの問題を解決するためにARを試している。従業員がARを使用する場合には、業務効率の改善によって小売業者の収益を向上させる可能性もあるだろう。このような利点から、AR活用は小売業のゲームチェンジャーになるだろうとされてきた。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】小売業の拡張現実(AR)」は、小売業でのARに関する利用ケース、産業促進要因、主要企業について査定し、そのような説が真実であるかどうかを吟味している。
As retailers attempt to find new ways to digitally engage consumers and provide a memorable customer experience, Augmented Reality (AR) features are becoming increasingly common in stores and on mobile apps. Both e-commerce and brick and mortar retailers have been experimenting with AR to solve problems such as high product return rates, declining in-store traffic, and customer loyalty. When used by employees, AR also has the potential to improve the retailers’ bottom line by delivering operational efficiency savings. These perceived benefits have led many to claim that AR will be a game-changer in the retail sector. This report assesses the extent to which this will be true by examining use cases, industry drivers, and the key players associated with AR in retail.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】小売業の拡張現実(AR)
Augmented Reality in Retail
Application Analysis Report
出版年月:2018年5月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian4993.html
【サービス区分】スマート小売 - 市場
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1239
【サービス区分】拡張現実と複合現実 - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1241
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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As retailers attempt to find new ways to digitally engage consumers and provide a memorable customer experience, Augmented Reality (AR) features are becoming increasingly common in stores and on mobile apps. Both e-commerce and brick and mortar retailers have been experimenting with AR to solve problems such as high product return rates, declining in-store traffic, and customer loyalty. When used by employees, AR also has the potential to improve the retailers’ bottom line by delivering operational efficiency savings. These perceived benefits have led many to claim that AR will be a game-changer in the retail sector. This report assesses the extent to which this will be true by examining use cases, industry drivers, and the key players associated with AR in retail.
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Augmented Reality in Retail
Application Analysis Report
出版年月:2018年5月
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【サービス区分】スマート小売 - 市場
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