【調査レポートのサマリー】
2018年4月発行
2018年4月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【PT:技術分析レポート】モバイル発券:多様化するビジネスチャンス」は、モバイル発券の今後とビジネスチャンスについて概説している。従来の非接触スマートカードからモバイルやウェアラブル機器などの機能のひとつとしてのフォームファクタへの移行にともなって、適用範囲拡大への道が開かれ、B2C通信チャネルを改善し、新市場参入のプラットフォーム提供や新しい戦略的提携、幅広いIoTに関連するビジネスチャンスへの扉を開く中心的な統合パーツとなることができる。モバイル発券サービスプロバイダの促進要因であり最終目的でもある理由を分析し、主要なモバイル決済サービスプロバイダであるアップル、グーグル、サムスンなどが、積極的にモバイル発券市場をターゲットとする布石となっている。モバイル発券市場の最新の動向を素早くわかりやすい調査レポートで提供し、今後の市場可能性や戦略的意思決定のための助言なども記載している。
ABI Research’s Mobile Ticketing Diversification Opportunity report outlines the future of mobile ticketing and the opportunities which can be enabled.
Moving from traditional contactless smart card form factors to feature rich devices, including mobile and wearables, will provide the path from which to extend reach, improve B2C communication channels, provide a platform from which to enter new markets and established new strategic partnerships as well as a central integral piece able to unlock the wider IoT adjacencies opportunity. In turn, this has paved the way for some of the leading mobile payment providers, Apple, Google, and Samsung, to aggressively target the mobile ticketing space, with analysis provided pertaining to the reasons why drivers and end goals of these leading mobile payment service providers.
The content is provided in a quick and easily-digestible report to offer in-depth knowledge of the latest mobile ticketing market trends, alongside future expectations, accompanied by a set of recommendations to help put strategic decisions into context.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:技術分析レポート】モバイル発券:多様化するビジネスチャンス
Mobile Ticketing: The Diversification Opportunity
Technology Analysis Report
出版年月:2018年4月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt2153.html
【サービス区分】デジタルセキュリティ - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1242
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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ABI Research’s Mobile Ticketing Diversification Opportunity report outlines the future of mobile ticketing and the opportunities which can be enabled.
Moving from traditional contactless smart card form factors to feature rich devices, including mobile and wearables, will provide the path from which to extend reach, improve B2C communication channels, provide a platform from which to enter new markets and established new strategic partnerships as well as a central integral piece able to unlock the wider IoT adjacencies opportunity. In turn, this has paved the way for some of the leading mobile payment providers, Apple, Google, and Samsung, to aggressively target the mobile ticketing space, with analysis provided pertaining to the reasons why drivers and end goals of these leading mobile payment service providers.
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Mobile Ticketing: The Diversification Opportunity
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