【調査レポートのサマリー】
2015年8月発行
米国調査会社ナビガントリサーチ(Navigant Research)の調査レポート「家庭用エネルギー管理ベンダ16社の戦略と業務評価(Navigant Research リーダーボードレポートシリーズ)」は、家庭用エネルギー管理(HEM)ソフトウェアソリューションを提供している16社の企業の戦略と業務について調査し、12の評価基準を用いて格付けしています。ナビガントリサーチの独自の調査手法によって、ベンダを概説、評価、格付けし、世界のHEM市場におけるこれらの企業の長所と弱点の客観的評価を市場参入する各社に提供しています。公益企業と消費者がより効率的にエネルギーを利用できるような革新的なソリューションの組合せを提供しているOpowerとGoogleが高い評価を獲得して、この市場を主導しています。その他の7社が競争者、6社が挑戦者、1社が追随者という評価です。
This Navigant Research Leaderboard Report examines the strategy and execution of 16 companies that offer HEM software solutions and rates them on 12 criteria. Using Navigant Research’s proprietary Leaderboard methodology, vendors are profiled, rated, and ranked with the goal of providing industry participants with an objective assessment of these companies’ relative strengths and weaknesses in the global HEM market. Both Opower and Google emerged as Leaders, as they scored highest for their ability to offer innovative suites of solutions to utilities and consumers that help them more efficiently manage energy use. Seven others are ranked as Contenders, six are Challengers, and one is a Follower.
2015年8月発行
米国調査会社ナビガントリサーチ(Navigant Research)の調査レポート「家庭用エネルギー管理ベンダ16社の戦略と業務評価(Navigant Research リーダーボードレポートシリーズ)」は、家庭用エネルギー管理(HEM)ソフトウェアソリューションを提供している16社の企業の戦略と業務について調査し、12の評価基準を用いて格付けしています。ナビガントリサーチの独自の調査手法によって、ベンダを概説、評価、格付けし、世界のHEM市場におけるこれらの企業の長所と弱点の客観的評価を市場参入する各社に提供しています。公益企業と消費者がより効率的にエネルギーを利用できるような革新的なソリューションの組合せを提供しているOpowerとGoogleが高い評価を獲得して、この市場を主導しています。その他の7社が競争者、6社が挑戦者、1社が追随者という評価です。
This Navigant Research Leaderboard Report examines the strategy and execution of 16 companies that offer HEM software solutions and rates them on 12 criteria. Using Navigant Research’s proprietary Leaderboard methodology, vendors are profiled, rated, and ranked with the goal of providing industry participants with an objective assessment of these companies’ relative strengths and weaknesses in the global HEM market. Both Opower and Google emerged as Leaders, as they scored highest for their ability to offer innovative suites of solutions to utilities and consumers that help them more efficiently manage energy use. Seven others are ranked as Contenders, six are Challengers, and one is a Follower.
ナビガントリサーチ(Navigant Research)は、環境エネルギーなどの地球環境保護に関するクリーン技術関連市場の専門調査会社です。エネルギー産業から製品市場や消費者動向まで、広範な調査・分析を行い、調査レポートを出版しています。
■ 調査レポート ■
家庭用エネルギー管理ベンダ16社の戦略と業務評価(Navigant Research リーダーボードレポートシリーズ)
Navigant Research Leaderboard Report: Home Energy Management: Assessment of Strategy and Execution for 16 HEM Vendors
出版社:ナビガントリサーチ(米国)
出版年月:2015年8月
http://www.dri.co.jp/auto/report/nvr/nvrlbhem.html
◆米国調査会社ナビガントリサーチ(Navigant Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/nvr/index.html
株式会社データリソースは、ナビガントリサーチの日本での正規販売代理店として、調査レポートの販売などを行っています。
◆このプレスリリースに関するお問合せ
ナビガントリサーチ 日本正規販売代理店
株式会社 データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
Tel:03-3582-2531
Fax:03-3582-2861
Eメール:office@dri.co.jp
http://www.dri.co.jp
◆データリソースメールマガジンバックナンバー
http://www.dri.co.jp/mm
◆メールマガジンのお申し込み
http://www.dri.co.jp/contact/magmag-form-tag.html