【調査レポートのサマリー】
2015年2月発行
2015年2月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:ビジネスモデル】小売業の顧客解析:技術、市場、収益」は、店内の小売り解析技術、アプリケーション、収益に注目している。従来この市場は、熱感知画像やカメラ解析技術による来店客数の算出や行列管理に関して注目されてきた。しかし、多くの小売業における経済の後退とオンライン小売の到来が相まって、実店舗も店内販売の収益機会を最大化する方法に注目せざるを得なくなっている。スマートフォンの登場によって、店舗のリアルタイム解析にとどまらず、富裕な層に特化したり、買物客の匿名情報、連絡と広告を同時に行うなど、小売り店舗のあり方を根本的に変える新しいパラダイムがあらわれつつある。その結果、過去2年間で幅広い屋内位置情報やスマートフォンベースの解析ツールが登場し、小売業者のオムニチャンネルマーケティング手法を可能にしている。
この調査レポートは、これらの新たな高精密度の解析技術を特定し、新たな手法をとるか既存技術で競争していくかを検討している。熱感知画像、2Dカメラ、3Dカメラ、ブルートゥース、Wi-Fi、セルラー/スモールセルなどの幅広い技術を考察し、主要な解析機能と制限、長期的な方向性を概説している。それぞれの技術を10の小売りセクターに区分して予測し、総導入数と解析収益について概説している。今後の市場に影響を与えそうな技術を持つ新規参入企業と技術にも注目している。
This report focuses on in-store retail analytics technologies, applications, and revenues. Traditionally this market has focused on footfall/people counting and queue management, largely based on thermal imaging and camera analytics technologies. However, the arrival of online retail coupled with an economic recession in many major retail regions has forced brick and mortar stores to look at ways to maximize the revenue opportunity in-store. The arrival of smartphones also represents a new paradigm, not only enabling real-time analytics throughout the store, but also the ability to pull in even richer, anonymous information about shoppers, as well as placing both a communication and advertising medium in their hands, fundamentally changing the way they shop. As result, a range of indoor location and smartphone-based analytics tools have emerged in the last 2 years, enabling retailers to develop omni-channel marketing techniques.
This report aims to identify the impact of these new high accuracy analytics technologies and determine if they are complimentary or competitive with existing technologies. The report considers a range of technologies (thermal imaging, 2D camera, 3D camera, Bluetooth, Wi-Fi, cellular/small cell), outlining major analytics capabilities and limitations and long-term evolution paths. Each technology is forecast across 10 retail sectors, outlining total installations and resulting analytics revenue. The report also looks at the emerging companies and technologies that will represent future technology evolutions in this space.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】小売業の顧客解析:技術、市場、収益
Retail Customer Analytics: Technologies, Markets, and Revenues: Business Models Analysis / AN-1333
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2015年2月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1333.html
【年間プログラム】位置情報サービスのリサーチサービス
Location Based Services Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirslocs.html
(ABIリサーチのリサーチサービスは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
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この調査レポートは、これらの新たな高精密度の解析技術を特定し、新たな手法をとるか既存技術で競争していくかを検討している。熱感知画像、2Dカメラ、3Dカメラ、ブルートゥース、Wi-Fi、セルラー/スモールセルなどの幅広い技術を考察し、主要な解析機能と制限、長期的な方向性を概説している。それぞれの技術を10の小売りセクターに区分して予測し、総導入数と解析収益について概説している。今後の市場に影響を与えそうな技術を持つ新規参入企業と技術にも注目している。
This report focuses on in-store retail analytics technologies, applications, and revenues. Traditionally this market has focused on footfall/people counting and queue management, largely based on thermal imaging and camera analytics technologies. However, the arrival of online retail coupled with an economic recession in many major retail regions has forced brick and mortar stores to look at ways to maximize the revenue opportunity in-store. The arrival of smartphones also represents a new paradigm, not only enabling real-time analytics throughout the store, but also the ability to pull in even richer, anonymous information about shoppers, as well as placing both a communication and advertising medium in their hands, fundamentally changing the way they shop. As result, a range of indoor location and smartphone-based analytics tools have emerged in the last 2 years, enabling retailers to develop omni-channel marketing techniques.
This report aims to identify the impact of these new high accuracy analytics technologies and determine if they are complimentary or competitive with existing technologies. The report considers a range of technologies (thermal imaging, 2D camera, 3D camera, Bluetooth, Wi-Fi, cellular/small cell), outlining major analytics capabilities and limitations and long-term evolution paths. Each technology is forecast across 10 retail sectors, outlining total installations and resulting analytics revenue. The report also looks at the emerging companies and technologies that will represent future technology evolutions in this space.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
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■ 調査レポート ■
【分析レポート:ビジネスモデル】小売業の顧客解析:技術、市場、収益
Retail Customer Analytics: Technologies, Markets, and Revenues: Business Models Analysis / AN-1333
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2015年2月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1333.html
【年間プログラム】位置情報サービスのリサーチサービス
Location Based Services Research Service
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