【調査レポートのサマリー】
2015年1月発行
2015年1月発行
動画視聴は、テレビを越えるサービスやデバイスが消費者の関心を引き付けていることによって発展し続けている。過去10年間に、主としてユーザ作成のコンテンツ(UGC)から始まったこのような動向は、動画のあり方と若年層のコンテンツやサービスの認識を大きく変えてきた。この変化にも関わらず、オンライン動画の存在は、恐れられていた有料テレビ業界の崩壊をもたらさず、有料コンテンツの価値を減少することもなかった。捜したいコンテンツを見つけるための方法やチャネルは、これまでもそして今後も拡大するだろう。しかし、新しい視聴のあり方と同時にいくつかの激震が潜行している。
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】ショートフォーム(ShortForm)動画:ユーザ作成のコンテンツのその後」は、幅広いオンライン動画分野の文脈におけるショートフォーム動画の市場の概観と収益機会に注目している。特にショートフォーム動画は、共有のための放送コンテンツのショートクリップやユーザー作成コンテンツから、高品位レベルのものへと移行しつつあり、プレミアムコンテンツのようなセグメントに変わりつつある。ショートフォーム動画は、広告主や企業のブランドキャンペーンに利用され、コンテンツ所有者と視聴者との関係を深めつつある。才能の新世代もユーチューブなどによってウェブ上で公開され、マルチチャネルネットワーク(MCN)によって収益化を助けている。コンテンツ所有者、有料テレビ事業者、放送事業者は、今後の動画市場に影響力を保てるように関係性を深め、消費者のニーズの変化をとらえようとしている。
Video viewing behavior continues to evolve as services and devices beyond the television vie for consumers’ attention. What largely started as user-generated content (UGC) has, within the past decade, drastically altered the video landscape and irrevocably changed how younger generations perceived content and services. Despite these changes, the presence of online video has not brought about the collapse of the pay-TV industry as some have feared, nor has it diminished the value of premium content. In fact the avenues and channels to find said content have and will continue to expand in the coming years. What this content looks like, however, has undergone some seismic changes that coincide with the evolving viewing landscape.
This research analysis takes a closer look at the market conditions and revenue opportunity for short-form video in the context of the greater online video space. Short-form video in particular is transitioning from short clips of broadcast content (intended for sharing) and UGC to higher-quality tiers and increasingly into segments for premium content. Short-form video is being used by advertisers and companies in brand campaigns and among content holders to increase viewer engagement. A new generation of talent is also being showcased on sites like YouTube and represented by multi-channel networks (MCNs) to help monetize these efforts. As the landscape shifts content holders, pay-TV operators, and broadcasters are working to address the changing needs of the consumer while maintaining high engagement levels to remain relevant in tomorrow’s video markets.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】ショートフォーム(ShortForm)動画:ユーザ作成のコンテンツのその後
Short-form Video: Beyond User Generated Content: Application Analysis / AN-1820
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2015年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1820.html
【年間プログラム】OTTとマルチスクリーンサービスのリサーチサービス
OTT and Multi-screen Services Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsotms.html
(ABIリサーチのリサーチサービスは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】ショートフォーム(ShortForm)動画:ユーザ作成のコンテンツのその後」は、幅広いオンライン動画分野の文脈におけるショートフォーム動画の市場の概観と収益機会に注目している。特にショートフォーム動画は、共有のための放送コンテンツのショートクリップやユーザー作成コンテンツから、高品位レベルのものへと移行しつつあり、プレミアムコンテンツのようなセグメントに変わりつつある。ショートフォーム動画は、広告主や企業のブランドキャンペーンに利用され、コンテンツ所有者と視聴者との関係を深めつつある。才能の新世代もユーチューブなどによってウェブ上で公開され、マルチチャネルネットワーク(MCN)によって収益化を助けている。コンテンツ所有者、有料テレビ事業者、放送事業者は、今後の動画市場に影響力を保てるように関係性を深め、消費者のニーズの変化をとらえようとしている。
Video viewing behavior continues to evolve as services and devices beyond the television vie for consumers’ attention. What largely started as user-generated content (UGC) has, within the past decade, drastically altered the video landscape and irrevocably changed how younger generations perceived content and services. Despite these changes, the presence of online video has not brought about the collapse of the pay-TV industry as some have feared, nor has it diminished the value of premium content. In fact the avenues and channels to find said content have and will continue to expand in the coming years. What this content looks like, however, has undergone some seismic changes that coincide with the evolving viewing landscape.
This research analysis takes a closer look at the market conditions and revenue opportunity for short-form video in the context of the greater online video space. Short-form video in particular is transitioning from short clips of broadcast content (intended for sharing) and UGC to higher-quality tiers and increasingly into segments for premium content. Short-form video is being used by advertisers and companies in brand campaigns and among content holders to increase viewer engagement. A new generation of talent is also being showcased on sites like YouTube and represented by multi-channel networks (MCNs) to help monetize these efforts. As the landscape shifts content holders, pay-TV operators, and broadcasters are working to address the changing needs of the consumer while maintaining high engagement levels to remain relevant in tomorrow’s video markets.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
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■ 調査レポート ■
【分析レポート:アプリケーション】ショートフォーム(ShortForm)動画:ユーザ作成のコンテンツのその後
Short-form Video: Beyond User Generated Content: Application Analysis / AN-1820
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2015年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1820.html
【年間プログラム】OTTとマルチスクリーンサービスのリサーチサービス
OTT and Multi-screen Services Research Service
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(ABIリサーチのリサーチサービスは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
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