【調査レポート概要】
2014年11月発行
米国調査会社ヘビーリーディング社の調査レポート「ソフトウェア中心の通信ネットワークのサービスチェイニング」は、通信事業者のネットワークのサービスチェイニング(複数のネットワーク機能をチェインとして組合せてひとまとまりのネットワークサービスを提供する)の促進要因と、主要な技術革新の特定、商業的に魅力あるコンセプトを形成するために必要とされるアーキテクチャの必要要件について調査している。サービスチェイニング技術において先行できる新しい利用場面を明示し、様々な事業者やベンダの製品やネットワークへのこの技術の導入計画を論議し、ソフトウェア定義によるデータセンタに想定されるサービスチェイニング技術採用から学ぶべき点の分析などを行っている。
Service Chaining in Software-Centric Telecom Networks examines the drivers for service chaining in telecom operator networks and identifies the key technology innovations and architectural requirements needed to make the concept commercially attractive. It explores emerging use cases that take advantage of service chaining technology, discusses how different operators and vendors plan to implement the technology in their products and networks, and analyzes what can be learned from putative service chaining deployments in the software-defined data center.
DELIVERABLES
* 46 pages of analysis of network service chaining technologies and processes in telecom carrier networks
* A detailed overview of the drivers for service chaining, and its potential to revolutionize the design and operation of telecom networks
* How service chaining ties into software-centric network technologies such as NFV and SDN, enabling operators to create more dynamic, programmable network services
* In-depth profiles of the service chaining solutions and product development strategies of eight leading network vendors
2014年11月発行
米国調査会社ヘビーリーディング社の調査レポート「ソフトウェア中心の通信ネットワークのサービスチェイニング」は、通信事業者のネットワークのサービスチェイニング(複数のネットワーク機能をチェインとして組合せてひとまとまりのネットワークサービスを提供する)の促進要因と、主要な技術革新の特定、商業的に魅力あるコンセプトを形成するために必要とされるアーキテクチャの必要要件について調査している。サービスチェイニング技術において先行できる新しい利用場面を明示し、様々な事業者やベンダの製品やネットワークへのこの技術の導入計画を論議し、ソフトウェア定義によるデータセンタに想定されるサービスチェイニング技術採用から学ぶべき点の分析などを行っている。
Service Chaining in Software-Centric Telecom Networks examines the drivers for service chaining in telecom operator networks and identifies the key technology innovations and architectural requirements needed to make the concept commercially attractive. It explores emerging use cases that take advantage of service chaining technology, discusses how different operators and vendors plan to implement the technology in their products and networks, and analyzes what can be learned from putative service chaining deployments in the software-defined data center.
DELIVERABLES
* 46 pages of analysis of network service chaining technologies and processes in telecom carrier networks
* A detailed overview of the drivers for service chaining, and its potential to revolutionize the design and operation of telecom networks
* How service chaining ties into software-centric network technologies such as NFV and SDN, enabling operators to create more dynamic, programmable network services
* In-depth profiles of the service chaining solutions and product development strategies of eight leading network vendors
◆ この調査レポートについて
ソフトウェア中心の通信ネットワークのサービスチェイニング
Service Chaining in Software-Centric Telecom Networks: Vol. 12, No. 10, November 2014
出版社:ヘビーリーディング社(米国)
出版年月:2014年11月
http://www.dri.co.jp/auto/report/hr/hrsctnw14.html
株式会社データリソースはヘビーリーディング社の日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆ 米国市場調査会社 ヘビーリーディング社について
http://www.dri.co.jp/auto/report/hr/index.html
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