【調査レポートのサマリー】
2014年10月発行
2014年10月発行
しばしば探査ベースでの低価格のパッシブ位置情報技術の登場が、キャリアの位置情報に対する認識を変えつつあり、新たな収益を促進しようとしている。専用のインフラに大きな投資しなくても、今やキャリアは、品質や顧客経験管理を保証された技術を採用して、解析や小売り、屋内、金融/銀行、広告などの新たな位置情報サービスを採用することができる。米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】次世代のキャリアの位置情報プラットフォーム」は、多くの将来性の高い利用ケースや垂直市場を分析し、パッシブ位置情報技術のプロバイダの収益機会の可能性を査定し、最先端の位置にいる企業を特定している。
The emergence of low-cost passive location technologies, often based on probes, is changing how carriers view location and their ability to drive new revenue opportunities. Rather than investing heavily in dedicated infrastructure, carriers can now deploy technologies that support quality assurance and customer experience management (CEM), as well as new location services such as analytics, retail, indoor, financial/banking, and advertising.
This analysis looks across a number of potential use cases and vertical markets, attempting to identify the revenue opportunities available to passive location technology providers, as well as identify the companies best placed to address this space.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】次世代のキャリアの位置情報プラットフォーム
Next Gen Carrier Location Platforms: Technology Analysis / AN-1149
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年10月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1149.html
【年間プログラム】位置情報サービスのリサーチサービス
Location Based Services Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirslocs.html
(ABIリサーチのリサーチサービスは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
■ 米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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The emergence of low-cost passive location technologies, often based on probes, is changing how carriers view location and their ability to drive new revenue opportunities. Rather than investing heavily in dedicated infrastructure, carriers can now deploy technologies that support quality assurance and customer experience management (CEM), as well as new location services such as analytics, retail, indoor, financial/banking, and advertising.
This analysis looks across a number of potential use cases and vertical markets, attempting to identify the revenue opportunities available to passive location technology providers, as well as identify the companies best placed to address this space.
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■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】次世代のキャリアの位置情報プラットフォーム
Next Gen Carrier Location Platforms: Technology Analysis / AN-1149
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年10月
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【年間プログラム】位置情報サービスのリサーチサービス
Location Based Services Research Service
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