【調査レポート概要】
2014年8月発行
2014年8月発行
ケーブルテレビと衛星システムの広告の実施のために、ハードウェア技術、特に広告サーバとビデオサーバに関する大幅な改善が求められてきた。しかし、符号化、グラフィックス、オーバーレイ、キャプション付加や、ビデオ配信、特に動画と接続ネットワークのロジックの符号化などの、動画放送のその他の機能に比べれば、広告の作業量はさほど重くはない。したがって、広告の実施は、専用のハードウェアからこれらのシステムへと移行してきた。デジタル市場やその可用性の進歩による広告の成長にも大きな関心が払われてきており、テレビ広告は変化し続けている。選択肢が拡大しているものの、広告キャンペーンの配信プロセスが容易になったわけではないようだ。技術の多様さは、多くの新しい企業の開発の結果だが、各社の提供するサービスはそれぞれである。新しい技術の可用性にもかかわらず、ユーザがそれぞれの特性に見合う広告キャンペーンを作り出したり配信したりするために必要とするすべてが提供できるようなシステムがあるわけではない。そのため、広告技術の成功の鍵は、外部のシステムとの共働の可能性のなかにあるといえる。
Advertising implementations in cable and satellite systems have often required a heavy focus on hardware technologies, notably ad servers and video servers. Additionally, for advertising in VOD systems, dedicated servers-separate from those in linear-were also required. The advertising workloads, however, are relatively modest compared to those of other functions performed in video broadcasting, including encoding, graphics, overlays, captioning, etc., and video distribution, especially encoding of video and access network logic. Therefore, advertising implementations have been migrating from dedicated hardware to these other systems.
While plenty of emphasis has been placed on the growth of advertising within the digital market and advances in its capabilities, television advertising is continuously changing. While this offers a range of choices, it may not mean that the process of delivering an ad campaign is made any easier. The abundance of technology is a result of the development of numerous new startups, each with the goal of providing a unique service. Despite the availability of new technologies, there are few to no systems that will enable the user to do everything needed to create and deliver an ad campaign that meets their specifications. Therefore, the key to successful ad technologies is the inclusion of the ability to collaborate with external systems.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
ABIリサーチの年間プログラム「リサーチサービス」は、複数の調査レポートやマーケットデータを1年間を通して提供します。対象分野の最新動向を継続的に詳細に分析するもので、アナリストへの質問時間も提供し、70以上の分野を調査対象としています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】最新のテレビ広告:インターネット、モバイル、テレビ
TV Advanced Advertising: Internet, Mobile, and TV:Technology Analysis / AN-1784
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年8月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian1784.html
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Cloud Content and Services Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirscloud.html
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While plenty of emphasis has been placed on the growth of advertising within the digital market and advances in its capabilities, television advertising is continuously changing. While this offers a range of choices, it may not mean that the process of delivering an ad campaign is made any easier. The abundance of technology is a result of the development of numerous new startups, each with the goal of providing a unique service. Despite the availability of new technologies, there are few to no systems that will enable the user to do everything needed to create and deliver an ad campaign that meets their specifications. Therefore, the key to successful ad technologies is the inclusion of the ability to collaborate with external systems.
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■ 調査レポート ■
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TV Advanced Advertising: Internet, Mobile, and TV:Technology Analysis / AN-1784
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出版年月:2014年8月
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