【調査レポート概要】
2014年6月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【競争分析】GNSS ICのOEM」は主要なGNSS半導体のOEMに関して調査しています。
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【競争分析】GNSS ICのOEM」は、主要なGNSS半導体のOEMに関する均整のとれた示唆に富んだ比較を行っている。GNSSなどの幅広い市場の現在と今後の需要と設計動向について記載し、7つの実質的基準と10の革新的な基準によって企業を分析している。企業の市場シェアを考察し、成功の理解と脅威について記載している。
This report aims to establish a balanced and insightful comparison of major GNSS IC OEMs. Companies were evaluated in terms of seven Implementation criteria and ten Innovation criteria that encapsulate the current and future needs and design trends in the GNSS and greater location market. This ensures that companies are considered beyond just market share, to understand those that are best placed to be successful and companies that are under threat.
The GNSS market is clearly a two-tiered system today, with the high volume smartphone and tablet space dominated by GNSS OEMs with a broad range of cellular and wireless connectivity and platform capabilities. It’s clear that indoor location, always-on capabilities and concurrent GNSS performance are key differentiators in this market.
The smaller dedicated GNSS device market largely consists of standalone GNSS ICs, modules and SoCs that have been programmed and optimized for specific tasks. This market is more focused on higher levels of outdoor accuracy through GNSS and the potential move to dual frequency, as well as programmable flash memory and flexible GNSS IC families that enable customers to select the constellations and features that best meet their needs
2014年6月発行
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【競争分析】GNSS ICのOEM」は主要なGNSS半導体のOEMに関して調査しています。
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【競争分析】GNSS ICのOEM」は、主要なGNSS半導体のOEMに関する均整のとれた示唆に富んだ比較を行っている。GNSSなどの幅広い市場の現在と今後の需要と設計動向について記載し、7つの実質的基準と10の革新的な基準によって企業を分析している。企業の市場シェアを考察し、成功の理解と脅威について記載している。
This report aims to establish a balanced and insightful comparison of major GNSS IC OEMs. Companies were evaluated in terms of seven Implementation criteria and ten Innovation criteria that encapsulate the current and future needs and design trends in the GNSS and greater location market. This ensures that companies are considered beyond just market share, to understand those that are best placed to be successful and companies that are under threat.
The GNSS market is clearly a two-tiered system today, with the high volume smartphone and tablet space dominated by GNSS OEMs with a broad range of cellular and wireless connectivity and platform capabilities. It’s clear that indoor location, always-on capabilities and concurrent GNSS performance are key differentiators in this market.
The smaller dedicated GNSS device market largely consists of standalone GNSS ICs, modules and SoCs that have been programmed and optimized for specific tasks. This market is more focused on higher levels of outdoor accuracy through GNSS and the potential move to dual frequency, as well as programmable flash memory and flexible GNSS IC families that enable customers to select the constellations and features that best meet their needs
ABIリサーチは米国ニューヨークに本社をおき、通信関連分野について幅広い視点で調査レポートを出版しています。 移動体・無線通信技術、広帯域通信、位置情報サービスに関して、産業・技術動向、半導体の動向、将来予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が得意の分野に特化する中で、総合的な調査活動を行う同社は貴重な存在です。調査レポートは、多くのタイトルをアップデートしています。
また年間を通して提供される複数のレポートやデータによって、対象分野の最新動向を詳細に分析出来る年間プログラム、「リサーチサービス」は、70以上の調査対象分野で提供しています。
■ 調査レポート ■
【競争分析】GNSS ICのOEM
GNSS IC OEMS: Competitive Assessment / CA-1173
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年6月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abica1173.html
【年間プログラム】位置情報デバイスのリサーチサービス
Location Devices Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsgnss.html
(ABIリサーチのリサーチサービスは、調査レポート、マーケットデータ、最新情報を提供するABIインサイツ、アナリストへの質問時間などの組合せによって提供する年間契約の情報サービスです。)
■ 米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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