【マーケットデータ概要】
2014年4月更新
2014年4月更新
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】OBDアフターマーケットテレマティックスソリューション - OBD Aftermarket Telematics Solutions:Technology Analysis」は、位置情報技術の垂直市場を区分し、それぞれについて、どの技術を採用すべきかや収益機会の創出について明確に示唆しています。7つの家電デバイス市場にわたる、Wi-Fi、セルラー、ボーイング、Nextnavなどの幅広い技術の採用と収益機会を考察しています。
位置情報は現在、GPSからユビキタス屋内/屋外ハイブリッド技術へと向かっており、位置情報サービスや解析、広告の収益機会、さらには今後の屋内での位置情報発信などの大変革をもたらしつつある。このような技術は、様々なデバイスに拡大しており、あらゆる店舗や公共建造物等のインフラにも採用され、レンガやモルタルの店舗(実店舗)を顧客とつなぎ、オンライン販売との競争力を高めつつある。
米国調査会社ABIリサーチの「【マーケットデータ】位置情報技術 - Location Technologies:Market Data / MD-LOCT」は、これらの垂直市場を区分し、それぞれについて、どの技術を採用すべきかや収益機会の創出について明確に示唆している。7つの家電デバイス市場にわたる、Wi-Fi、セルラー、ボーイング、Nextnavなどの幅広い技術の採用と収益機会を考察している。また、Wi-Fi、ブルートゥース、MEMs、DAS(分散アンテナシステム、Distributed Antenna Systems)などの主要な屋内位置情報技術への取り組みを、食品・食料雑貨、大規模小売店、空港、ショッピングモール、スポーツ施設などの13の主要垂直市場毎に予測している。収益は、インフラ/サービス収益、アプリ内広告、店内解析、モバイル検索、クーポンなどに区分して提供している。市場シェアのデータは、主要プロバイダ毎にビルの件数を提供している。屋内マッピングの採用と収益の予測は、12の垂直市場にわたって、市場シェア予測とともに提供している。
最後に、このデータベースは、現在提供されている幅広いLBSサービスのLBSプラットフォーム市場と収益機会にも注目している。
Location is now moving beyond GPS, to ubiquitous indoor and outdoor hybrid technologies that will revolutionize LBS, analytics, and advertising revenue opportunities as well as enable future indoor mandates. These technologies are expanding across a variety of devices as well as infrastructure-based deployments across a range of different stores, public buildings, etc., enabling brick and mortar stores to engage with customers and compete with online sales.
This database isolates each of these vertical markets, providing clear guidance on which technologies will be adopted and the revenue opportunity they will create. The database considers the adoption and revenue opportunity of wide-area alternative technologies (Wi-Fi, cellular, Boeing, Nextnav, etc.) across 7 CE device markets. It also forecasts uptake of each major indoor location technology (Wi-Fi, Bluetooth, MEMs, DAS, etc.) split by 13 major vertical markets including, food & grocery, large retail, airports, shopping malls, and sports venues. Revenues are provided split by infrastructure/service fees, in-app advertising, in-store analytics, mobile search, and coupons. Market share data is also provided for the number of buildings covered by each major provider. Indoor mapping deployment and revenue forecast market data is provided across 12 vertical markets, along with market share estimates.
Finally, the database looks at the LBS platform market and the revenue opportunities that exist across a range of LBS services.
ABIリサーチは米国ニューヨークに本社をおき、通信関連分野について幅広い視点で調査レポートを出版しています。 移動体・無線通信技術、広帯域通信、位置情報サービスに関して、産業・技術動向、半導体の動向、将来予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が得意の分野に特化する中で、総合的な調査活動を行う同社は貴重な存在です。調査レポートは、多くのタイトルをアップデートしています。
また年間を通して提供される複数のレポートやデータによって、対象分野の最新動向を詳細に分析出来る年間プログラム、「リサーチサービス」は、70以上の調査対象分野で提供しています。
■ マーケットデータ ■
【マーケットデータ】位置情報技術
Location Technologies: Market Data / MD-LOCT
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年4月更新
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abimdloct160.html
【年間プログラム】位置情報技術のリサーチサービス
Location Technologies Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsloct.html
■ 米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
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位置情報は現在、GPSからユビキタス屋内/屋外ハイブリッド技術へと向かっており、位置情報サービスや解析、広告の収益機会、さらには今後の屋内での位置情報発信などの大変革をもたらしつつある。このような技術は、様々なデバイスに拡大しており、あらゆる店舗や公共建造物等のインフラにも採用され、レンガやモルタルの店舗(実店舗)を顧客とつなぎ、オンライン販売との競争力を高めつつある。
米国調査会社ABIリサーチの「【マーケットデータ】位置情報技術 - Location Technologies:Market Data / MD-LOCT」は、これらの垂直市場を区分し、それぞれについて、どの技術を採用すべきかや収益機会の創出について明確に示唆している。7つの家電デバイス市場にわたる、Wi-Fi、セルラー、ボーイング、Nextnavなどの幅広い技術の採用と収益機会を考察している。また、Wi-Fi、ブルートゥース、MEMs、DAS(分散アンテナシステム、Distributed Antenna Systems)などの主要な屋内位置情報技術への取り組みを、食品・食料雑貨、大規模小売店、空港、ショッピングモール、スポーツ施設などの13の主要垂直市場毎に予測している。収益は、インフラ/サービス収益、アプリ内広告、店内解析、モバイル検索、クーポンなどに区分して提供している。市場シェアのデータは、主要プロバイダ毎にビルの件数を提供している。屋内マッピングの採用と収益の予測は、12の垂直市場にわたって、市場シェア予測とともに提供している。
最後に、このデータベースは、現在提供されている幅広いLBSサービスのLBSプラットフォーム市場と収益機会にも注目している。
Location is now moving beyond GPS, to ubiquitous indoor and outdoor hybrid technologies that will revolutionize LBS, analytics, and advertising revenue opportunities as well as enable future indoor mandates. These technologies are expanding across a variety of devices as well as infrastructure-based deployments across a range of different stores, public buildings, etc., enabling brick and mortar stores to engage with customers and compete with online sales.
This database isolates each of these vertical markets, providing clear guidance on which technologies will be adopted and the revenue opportunity they will create. The database considers the adoption and revenue opportunity of wide-area alternative technologies (Wi-Fi, cellular, Boeing, Nextnav, etc.) across 7 CE device markets. It also forecasts uptake of each major indoor location technology (Wi-Fi, Bluetooth, MEMs, DAS, etc.) split by 13 major vertical markets including, food & grocery, large retail, airports, shopping malls, and sports venues. Revenues are provided split by infrastructure/service fees, in-app advertising, in-store analytics, mobile search, and coupons. Market share data is also provided for the number of buildings covered by each major provider. Indoor mapping deployment and revenue forecast market data is provided across 12 vertical markets, along with market share estimates.
Finally, the database looks at the LBS platform market and the revenue opportunities that exist across a range of LBS services.
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また年間を通して提供される複数のレポートやデータによって、対象分野の最新動向を詳細に分析出来る年間プログラム、「リサーチサービス」は、70以上の調査対象分野で提供しています。
■ マーケットデータ ■
【マーケットデータ】位置情報技術
Location Technologies: Market Data / MD-LOCT
出版社:ABIリサーチ(米国)
出版年月:2014年4月更新
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abimdloct160.html
【年間プログラム】位置情報技術のリサーチサービス
Location Technologies Research Service
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abirsloct.html
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