【調査レポート概要】
2014年3月発行
米国調査会社ヘビーリーディング社の調査レポート「顧客関係管理を重視する通信会社:採用の次の段階 - The CEM-Driven Telco: Next Steps for Adoption」は、事業者とベンダの視点からのCEM(customer experience management、顧客関係管理)市場の現状と、通信会社の顧客関係管理採用の次のステップについて調査している。利用者の支持による、解約回避、新たな販売機会の増進、新規顧客の獲得などに関するCEMの利点を重点的に記載している。通信会社は、顧客との連携における重要な時期に差し掛かっており、2014年は市場での立ち位置を改善する機会をつかむ重要な年となるだろう。
The CEM-Driven Telco: Next Steps for Adoption looks at the state of the CEM market from both operator and vendor perspectives and explores the next steps in telco adoption of CEM. The benefits of CEM in terms of churn prevention, new upselling opportunities and new customer acquisition through customer advocacy are now well documented. Telcos are at a critical point in their relationship with customers, and 2014 is set to be a key year for grasping the opportunity to improve their market standing.
DELIVERABLES
*46 pages of analysis of rising operator interest in having a CEM-driven company, the response of the TM Forum, the technologies that support the CEM-driven telco, and how they are being packaged into CEM systems
*In-depth examination of the CEM system vendor landscape, comparing different vendor starting points for and approaches to CEM, and the strengths and weaknesses of different solutions
*Profiles of nine leading CEM systems vendors, which aim to provide a holistic set of dashboards for managing CE across multiple domains within the service provider organization
2014年3月発行
米国調査会社ヘビーリーディング社の調査レポート「顧客関係管理を重視する通信会社:採用の次の段階 - The CEM-Driven Telco: Next Steps for Adoption」は、事業者とベンダの視点からのCEM(customer experience management、顧客関係管理)市場の現状と、通信会社の顧客関係管理採用の次のステップについて調査している。利用者の支持による、解約回避、新たな販売機会の増進、新規顧客の獲得などに関するCEMの利点を重点的に記載している。通信会社は、顧客との連携における重要な時期に差し掛かっており、2014年は市場での立ち位置を改善する機会をつかむ重要な年となるだろう。
The CEM-Driven Telco: Next Steps for Adoption looks at the state of the CEM market from both operator and vendor perspectives and explores the next steps in telco adoption of CEM. The benefits of CEM in terms of churn prevention, new upselling opportunities and new customer acquisition through customer advocacy are now well documented. Telcos are at a critical point in their relationship with customers, and 2014 is set to be a key year for grasping the opportunity to improve their market standing.
DELIVERABLES
*46 pages of analysis of rising operator interest in having a CEM-driven company, the response of the TM Forum, the technologies that support the CEM-driven telco, and how they are being packaged into CEM systems
*In-depth examination of the CEM system vendor landscape, comparing different vendor starting points for and approaches to CEM, and the strengths and weaknesses of different solutions
*Profiles of nine leading CEM systems vendors, which aim to provide a holistic set of dashboards for managing CE across multiple domains within the service provider organization
◆ この調査レポートについて
顧客関係管理を重視する通信会社:採用の次の段階
The CEM-Driven Telco: Next Steps for Adoption
出版社:ヘビーリーディング社(米国)
出版年月:2014年3月
http://www.dri.co.jp/auto/report/hr/hrcemtelco.html
◆米国市場調査会社 ヘビーリーディング社について
http://www.dri.co.jp/auto/report/hr/index.html
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