2013年11月18日 15:00

モバイルビデオの最適化:第二の波の市場調査レポートが発刊

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ヘビーリーディング社は、モバイルビデオの最適化市場を詳細に調査・分析した英文調査レポート「モバイルビデオの最適化 - 第二の波:ヘビーリーディング4G/LTEインサイダー2013年11月 ー Mobile Video Optimization: The Second Wave」を出版しました。

米国調査会社ヘビーリーディング社の調査レポート「モバイルビデオの最適化 - 第二の波:ヘビーリーディング4G/LTEインサイダー2013年11月 - Mobile Video Optimization: The Second Wave」は、消費者のモバイルビデオの品質への需要が高まることによる、OTTモバイルビデオのネットワークへの影響を削減することができる技術に注目しています。主要なMVOソリューションベンダのサービスと企業の詳細を記載しています。

Mobile Video Optimization: The Second Wave looks at the techniques available to reduce the network impact of OTT mobile video, while meeting customers' increasing expectations for mobile video quality. It examines how an "optimize everything" philosophy is giving way to an intelligent, targeted approach based on measurements of congestion and of user QoE. It considers the evolution of MVO from a stand-alone process to one more closely integrated with other network functions, the impact that falling compute resource costs are having on MVO techniques and the ways that solutions are deployed. Finally, the report compares the offerings of leading MVO solution vendors and profiles those vendors.

調査対象企業は以下の通り。

Alcatel-Lucent (NYSE: ALU); Allot Communications Ltd. (Nasdaq: ALLT); Avvasi Inc.; Cisco Systems Inc. (Nasdaq: CSCO); Citrix Systems Inc. (ByteMobile) (Nasdaq: CTXS); Ericsson AB (Nasdaq: ERIC); Flash Networks Inc.; Mobixell Networks Inc.; Nokia Solutions and Networks (NSN), a wholly-owned subsidiary of Nokia Corp. (NYSE: NOK); Openwave Mobility Inc.; Skyfire Labs Inc., an Opera Software ASA company; and Vantrix Corp.


◆ この調査レポートについて
  モバイルビデオの最適化 - 第二の波:ヘビーリーディング4G/LTEインサイダー2013年11月
  Mobile Video Optimization: The Second Wave
  出版社:ヘビーリーディング社
  出版年月:2013年11月
  http://www.dri.co.jp/auto/report/hr/hr4glte1113.html

◆米国市場調査会社 ヘビーリーディング社について
  http://www.dri.co.jp/auto/report/hr/index.html
  

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