英国に本社がある世界有数のメディア関連市場の調査会社、インフォーマテレコムズ&メディア社がバンドリング市場を調査したレポート「クアッドプレイの後に次世代バンドリングはどのように変化していくか:マルチスクリーン、OTT、クラウド-Beyond Quad-Play」を出版しました。
【レポート概要】
この調査レポートは、オペレータの提供するトリプルプレイやクアッドプレイといったバンドリングの市場の急速な変化を調査し、新しい収益機会になる可能性の高いマルチスクリーン、OTT、クラウドサービスなどの、主要事業者が現在着手している新しいサービスについて詳述している。先進国市場と途上国市場の主要事業者が提供する10のケーススタディを紹介し、オペレータがマルチプレイ製品をどのように構築しているかを査定している。
How will this research help you:
● LEARN how to turn your current triple and quad-play bundles into exciting and compelling multiplay offerings
● DISCOVER the new revenue streams being pursued by cutting-edge multiplay operators
● REDUCE churn and INCREASE ARPU by learning from successfully-deployed multiplay strategies from leading operators
● FIND OUT how top operators are making multiscreen a compelling value proposition for subscribers
● UNDERSTAND how OTT and Cloud services can play a critical role in next-generation multiplay services
Case studies include:
● StarHub: Where to now for APAC's master multiplay provider?
● Orange: Deploying multiplay strategies on a regional basis
● Deutsche Telekom: Exploring the evolving multiplay opportunities
● Belgacom: Changing pricing models for multiplay subscribers
● AT&T: Where to now for multiplay services?
● Verizon: How the Comcast partnership changes the multiplay outlook
● America Movil Brazil (Claro): Multiplay strategy review and strategy outlook
● Safaricom: Making Mpesa the spark for new multiplay services
● QTel: Backstage music service becomes a key part of the bundled product
Countries/regions covered:
●South Korea●Singapore●Kenya●Qatar●Belgium●France●US● Brazil●Germany● Hong Kong●Taiwan
【調査レポート】
クアッドプレイの後に次世代バンドリングはどのように変化していくか:マルチスクリーン、OTT、クラウド
Beyond Quad-Play: How Multiscreen, OTT and the Cloud Are Transforming Next-Generation Bundling
http://www.dri.co.jp/auto/report/it_AND_m/itmquadplay.html
◆英国市場調査会社 インフォーマテレコムズ&メディア社について
http://www.dri.co.jp/auto/report/it&m/index.html
株式会社データリソースはインフォーマテレコムズ&メディア社の日本販売代理店です。
調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆このプレスリリースに関するお問合せ
http://www.dri.co.jp/contact/inquiry.php
◆無料メ-ルマガジンのお申込み
http://www.dri.co.jp/contact/free_appl.php
◆メールマガジンバックナンバー
http://www.dri.co.jp/mm/index.html
日本販売代理店
株式会社データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5
アークヒルズエグゼクティブタワー N313
Tel:03-3582-2531 Fax:03-3582-2861
http://www.dri.co.jp
Eメール:office@dri.co.jp
【レポート概要】
この調査レポートは、オペレータの提供するトリプルプレイやクアッドプレイといったバンドリングの市場の急速な変化を調査し、新しい収益機会になる可能性の高いマルチスクリーン、OTT、クラウドサービスなどの、主要事業者が現在着手している新しいサービスについて詳述している。先進国市場と途上国市場の主要事業者が提供する10のケーススタディを紹介し、オペレータがマルチプレイ製品をどのように構築しているかを査定している。
How will this research help you:
● LEARN how to turn your current triple and quad-play bundles into exciting and compelling multiplay offerings
● DISCOVER the new revenue streams being pursued by cutting-edge multiplay operators
● REDUCE churn and INCREASE ARPU by learning from successfully-deployed multiplay strategies from leading operators
● FIND OUT how top operators are making multiscreen a compelling value proposition for subscribers
● UNDERSTAND how OTT and Cloud services can play a critical role in next-generation multiplay services
Case studies include:
● StarHub: Where to now for APAC's master multiplay provider?
● Orange: Deploying multiplay strategies on a regional basis
● Deutsche Telekom: Exploring the evolving multiplay opportunities
● Belgacom: Changing pricing models for multiplay subscribers
● AT&T: Where to now for multiplay services?
● Verizon: How the Comcast partnership changes the multiplay outlook
● America Movil Brazil (Claro): Multiplay strategy review and strategy outlook
● Safaricom: Making Mpesa the spark for new multiplay services
● QTel: Backstage music service becomes a key part of the bundled product
Countries/regions covered:
●South Korea●Singapore●Kenya●Qatar●Belgium●France●US● Brazil●Germany● Hong Kong●Taiwan
【調査レポート】
クアッドプレイの後に次世代バンドリングはどのように変化していくか:マルチスクリーン、OTT、クラウド
Beyond Quad-Play: How Multiscreen, OTT and the Cloud Are Transforming Next-Generation Bundling
http://www.dri.co.jp/auto/report/it_AND_m/itmquadplay.html
◆英国市場調査会社 インフォーマテレコムズ&メディア社について
http://www.dri.co.jp/auto/report/it&m/index.html
株式会社データリソースはインフォーマテレコムズ&メディア社の日本販売代理店です。
調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆このプレスリリースに関するお問合せ
http://www.dri.co.jp/contact/inquiry.php
◆無料メ-ルマガジンのお申込み
http://www.dri.co.jp/contact/free_appl.php
◆メールマガジンバックナンバー
http://www.dri.co.jp/mm/index.html
日本販売代理店
株式会社データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5
アークヒルズエグゼクティブタワー N313
Tel:03-3582-2531 Fax:03-3582-2861
http://www.dri.co.jp
Eメール:office@dri.co.jp