【調査レポートのサマリー】
2018年1月発行
2018年1月発行
放送局が直接提供すると同時にライブリニアチャンネル(従来の放送)をOTT機器やネットワークで提供するvMVPD(ケーブルの仮想ケーブルへの置換え)サービスなどのOTTサービスの広範な成長は、OTT 2.0時代と呼ばれている。パッケージングの柔軟性や狭いジャンルの絞り込み、幅広い機器の可用性、全国へのリーチと低額の料金などがOTTの成功要因である。OTTサービスの規模の小ささやコンテンツの幅の狭さが消費者の支払いを細分化し、購入の意思決定を家庭レベルから個人レベルへと落とし込んでいる。OTTとして動画エンターテインメントが幅広く受け入れられているサービスの新カテゴリーとなるなか、このような関心が世界の有料テレビの収益を幾分平坦化し、境界は揺れ動き、定義はむづかしくなっている。プロバイダは、様々な層に到達するためには様々なサービスをスタートさせなければならないだろう。
The widespread growth of OTT services, including new categories such as cable replacement virtual cable (vMVPD) services, which offer live linear channels on OTT devices and networks, coupled with broadcaster direct offerings, defines the OTT 2.0 era. OTT’s success factors include packaging flexibility, narrow genre choices, wide device availability, national reach and overall lower costs. The smaller size and narrower content of OTT services leads to consumer wallet fragmentation, pushing buying decisions from the household level to the individual level. This interest drive Pay TV revenue worldwide to be somewhat flat, while the growth in video entertainment comes from new categories of services broadly defined as OTT, although the boundaries are shifting somewhat and definition becomes harder. Providers must be ready to launch multiple services to reach different demographics on their terms.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【PT:アプリケーション分析レポート】OTT 2.0:新しい有料テレビ市場の概観
OTT 2.0: Understanding the new Pay TV Landscape
出版年月:2018年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abipt2073.html
【サービス区分】ビデオ、VR、OTT - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1250
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
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The widespread growth of OTT services, including new categories such as cable replacement virtual cable (vMVPD) services, which offer live linear channels on OTT devices and networks, coupled with broadcaster direct offerings, defines the OTT 2.0 era. OTT’s success factors include packaging flexibility, narrow genre choices, wide device availability, national reach and overall lower costs. The smaller size and narrower content of OTT services leads to consumer wallet fragmentation, pushing buying decisions from the household level to the individual level. This interest drive Pay TV revenue worldwide to be somewhat flat, while the growth in video entertainment comes from new categories of services broadly defined as OTT, although the boundaries are shifting somewhat and definition becomes harder. Providers must be ready to launch multiple services to reach different demographics on their terms.
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