【調査レポートのサマリー】
2017年12月18日発行
2017年12月18日発行
オーディオビジュアル市場は、技術の急速な進化、新しい出版・コンテンツ配信企業の登場、消費パターンの変化によって、近年かつてない混乱に直面している。フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「テレビ市場予測:配信、コンテンツ販売、制作、収益はどこに?」は、市場や競争環境の動向と不確実性を分析することで、2025年までの市場発展の4つのシナリオを提示している。シナリオの基礎となる仮説、リニアTV・ビデオオンデマンド市場のサブセグメントの詳細な調査を含む2015-2025年の市場概要、各シナリオがプロダクション、コンテンツ公開と配信、企業や消費者に与える影響を評価している。米国、英国、フランス、ドイツの4つの主要国のコンテンツ出版社、制作者、コンテンツ配信者間で収益がどのように分配されているかや、市場動向のシナリオや混乱のシナリオも記載している。
In recent years, the audiovisual market has faced unprecedented disruption as technology has rapidly evolved, new publishing and content distribution players have emerged, and consumption patterns have changed. Although certain trends are already quite clear and can help us understand how the sector will evolve, there are still many uncertainties which leave considerable scope for what is possible.
By analysing trends and uncertainties related to the market and competitive environment, this report puts forward four possible scenarios for how the audiovisual market will evolve by 2025.
The study:
- explains the hypotheses on which the scenarios are based
- provides market figures between 2015 and 2025, including a detailed examination of the linear TV and video-on-demand market subsegments
- evaluates the impact of each scenario on players involved in production, content publishing and distribution, as well as on consumers
The report also analyses how the value is distributed between content publishing, production and content distribution players in four major countries (United States, United Kingdom, France and Germany), and how this value sharing will evolve by 2025 in a trend scenario and in a disruption scenario.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
テレビ市場予測:配信、コンテンツ販売、制作、収益はどこに?
Future TV
Distribution, Content Publishing, Production: Where is the Value?
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2017年12月18日
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem17240mr.html
◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/index.html
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In recent years, the audiovisual market has faced unprecedented disruption as technology has rapidly evolved, new publishing and content distribution players have emerged, and consumption patterns have changed. Although certain trends are already quite clear and can help us understand how the sector will evolve, there are still many uncertainties which leave considerable scope for what is possible.
By analysing trends and uncertainties related to the market and competitive environment, this report puts forward four possible scenarios for how the audiovisual market will evolve by 2025.
The study:
- explains the hypotheses on which the scenarios are based
- provides market figures between 2015 and 2025, including a detailed examination of the linear TV and video-on-demand market subsegments
- evaluates the impact of each scenario on players involved in production, content publishing and distribution, as well as on consumers
The report also analyses how the value is distributed between content publishing, production and content distribution players in four major countries (United States, United Kingdom, France and Germany), and how this value sharing will evolve by 2025 in a trend scenario and in a disruption scenario.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
テレビ市場予測:配信、コンテンツ販売、制作、収益はどこに?
Future TV
Distribution, Content Publishing, Production: Where is the Value?
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2017年12月18日
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