【調査レポートのサマリー】
2017年11月発行
2017年11月発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「広告とTDaaS(サービスとしての通信会社のデータ):個人データ収益化の市場動向 ー 通信会社はグーグルとフェイスブックの複占を打ち破れるか?」は、デジタル広告市場に注目し、市場予測、企業の戦略、エコシステムについて記載している。リアルタイムビディング(RTB、リアルタイム入札)、プログラマティック広告やリターゲティング広告などの主要技術や、アドエクスチェンジやデマンドサイドプラットフォーム(DPS)、サプライサイドプラットフォーム(SSP)などの新しいデジタルプレイヤーにも言及している。個人データの収益化における通信会社の現状や様々な戦略、サービスとしての通信データ(TDaaS、集積したデータの販売)のより積極的な社内利用のイニシアチブとゼロレーティング(特定のアプリやサービスに利用した通信を課金対象にしない)についても記載している。
This report looks into detail of this digital advertising market, with market forecasts, player strategies and the ecosystems. It touches upon the key technologies such as RTB (real time bidding), programmatic advertising and re-targeting, and also on the new digital players such as ad exchanges, DSPs (Demand Side Platforms) and SSPs (Supply Side Platforms).
It then looks into the current state of telcos in the monetisation of personal data and the various strategies taken, ranging from internal use to more aggressive TDaaS (Telecom data as a Service; aggregated data sales) initiatives and zero-rating offerings.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
広告とTDaaS(サービスとしての通信会社のデータ):個人データ収益化の市場動向 ー 通信会社はグーグルとフェイスブックの複占を打ち破れるか?
Advertising and TDaaS: trends in personal data monetisation
Can telcos break the Google / Facebook duopoly?
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2017年11月
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem17160mr.html
◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/index.html
株式会社データリソースは、イダテ社の日本での正規販売代理店として、調査レポートの販売などを行っています。
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◆データリソースメールマガジンバックナンバー
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◆メールマガジンのお申し込み
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This report looks into detail of this digital advertising market, with market forecasts, player strategies and the ecosystems. It touches upon the key technologies such as RTB (real time bidding), programmatic advertising and re-targeting, and also on the new digital players such as ad exchanges, DSPs (Demand Side Platforms) and SSPs (Supply Side Platforms).
It then looks into the current state of telcos in the monetisation of personal data and the various strategies taken, ranging from internal use to more aggressive TDaaS (Telecom data as a Service; aggregated data sales) initiatives and zero-rating offerings.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
広告とTDaaS(サービスとしての通信会社のデータ):個人データ収益化の市場動向 ー 通信会社はグーグルとフェイスブックの複占を打ち破れるか?
Advertising and TDaaS: trends in personal data monetisation
Can telcos break the Google / Facebook duopoly?
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2017年11月
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