【調査レポートのサマリー】
2018年9月28日発行
2018年9月28日発行
顧客へのデジタルチャネルの拡大に伴って、小売市場全体における電子商取引の割合は急速に増加しており、オンライン顧客のデータを装備することが小売業者にとってますます収益性を向上するものとなっている。顧客データの収集・解析はどんどん多様化するだろう。過去10年間には、解析方法や利用ケースの複雑な組み合わせが、ツールやプラットフォーム、ソフトウェアを煩雑にしていた。機械学習やクラウドベースのアーキテクチャなどの技術進化が、顧客データの使用や解析の方法をスリム化し、小売業者はよりデータに促進される効率的な個々のターゲット化や転換の促進、より良い顧客体験の提供を促進することができるだろう。
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】電子商取引の顧客解析:技術、動向、収益」は、顧客解析という革新の最前線にある利用事例、促進要因、阻害要因、市場動向、企業概要について記載している。世界の電子商取引用解析ソフトウェアの総対象市場をEコマースプラットフォーム、パーソナル化、解析とビジネス情報、コンバージョン率最適化(CRO)、Eメールやマーケティングプラットフォームなどの様々なカテゴリーに区分して予測している。
With e-commerce’s share of the total retail market rapidly growing and more digital channels opening for customers, being able to harness the data of online shoppers is becoming increasingly lucrative for retailers. It also means the reasons for gathering and analyzing customer data, and the ways in which this is done, are becoming more diverse. What has emerged over the last decade is, therefore, a complex set of analytical methods and use cases requiring an intricate ecosystem of tools, platforms, and software. Technical developments, such as machine learning and cloud-based architectures, have also shaped the way in which customer data is used and analyzed, enabling retailers to become increasingly data-driven and effective at targeting individuals, driving conversions, and providing positive customer experiences.
This report will highlight use cases, drivers, inhibitors, market trends, and the companies at the forefront of customer analytics innovation. In addition, a global forecast is given for the total addressable market for e-commerce analytics software, breaking this down into its various constituent service categories: e-commerce platforms, personalization, analytics and Business Intelligence (BI), Conversion Rate Optimization (CRO), and email and marketing platforms.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】電子商取引の顧客解析:技術、動向、収益
E-Commerce Customer Analytics: Technologies, Trends, and Revenues
Technology Analysis Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2018年9月28日
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2637.html
【サービス区分】スマート小売 - 市場
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1239
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
◆このプレスリリースに関するお問合せ
ABIリサーチ 日本販売代理店
株式会社データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
Tel:03-3582-2531
Fax:03-3582-2861
Eメール:office@dri.co.jp
http://www.dri.co.jp
◆データリソースメールマガジンバックナンバー
http://www.dri.co.jp/mm
◆メールマガジンのお申し込み
http://www.dri.co.jp/contact/magmag-form-tag.html
米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:技術】電子商取引の顧客解析:技術、動向、収益」は、顧客解析という革新の最前線にある利用事例、促進要因、阻害要因、市場動向、企業概要について記載している。世界の電子商取引用解析ソフトウェアの総対象市場をEコマースプラットフォーム、パーソナル化、解析とビジネス情報、コンバージョン率最適化(CRO)、Eメールやマーケティングプラットフォームなどの様々なカテゴリーに区分して予測している。
With e-commerce’s share of the total retail market rapidly growing and more digital channels opening for customers, being able to harness the data of online shoppers is becoming increasingly lucrative for retailers. It also means the reasons for gathering and analyzing customer data, and the ways in which this is done, are becoming more diverse. What has emerged over the last decade is, therefore, a complex set of analytical methods and use cases requiring an intricate ecosystem of tools, platforms, and software. Technical developments, such as machine learning and cloud-based architectures, have also shaped the way in which customer data is used and analyzed, enabling retailers to become increasingly data-driven and effective at targeting individuals, driving conversions, and providing positive customer experiences.
This report will highlight use cases, drivers, inhibitors, market trends, and the companies at the forefront of customer analytics innovation. In addition, a global forecast is given for the total addressable market for e-commerce analytics software, breaking this down into its various constituent service categories: e-commerce platforms, personalization, analytics and Business Intelligence (BI), Conversion Rate Optimization (CRO), and email and marketing platforms.
ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。
■ 調査レポート ■
【分析レポート:技術】電子商取引の顧客解析:技術、動向、収益
E-Commerce Customer Analytics: Technologies, Trends, and Revenues
Technology Analysis Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2018年9月28日
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2637.html
【サービス区分】スマート小売 - 市場
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1239
株式会社データリソースはABIリサーチの日本販売代理店です。 調査レポートの販売、委託調査などを行っています。
◆米国市場調査会社 ABIリサーチ(ABI Research)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html
◆このプレスリリースに関するお問合せ
ABIリサーチ 日本販売代理店
株式会社データリソース
107-0052 東京都港区赤坂1-14-5 アークヒルズエグゼクティブタワーN313
Tel:03-3582-2531
Fax:03-3582-2861
Eメール:office@dri.co.jp
http://www.dri.co.jp
◆データリソースメールマガジンバックナンバー
http://www.dri.co.jp/mm
◆メールマガジンのお申し込み
http://www.dri.co.jp/contact/magmag-form-tag.html