2018年09月13日 09:00

【ABIリサーチ調査報告】通信ネットワークの人工知能(AI)プラットフォーム

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【調査レポートのサマリー】
2018年9月発行
通信ネットワークへの人工知能(AI)や機械学習の利用は、顧客区分、サービス保証、チャットボット、顧客サービスなどのいくつかの利用事例では飛躍的に増加しており、ますます一般的になってきている。これらは通常一部門で特定の問題点に対応するために個別に採用・利用されている。一方、多くの部門で幅広い文脈において使用される人工知能プラットフォームもある。これらのプラットフォームはいまだ揺籃期にあるが、モバイルサービスプロバイダが業務の有効化やAIアプリケーションのために外部のデベロッパーを活用するようなエコシステム創造を目指している。

米国調査会社ABIリサーチの調査レポート「【分析レポート:アプリケーション】通信ネットワークの人工知能(AI)プラットフォーム」は、主に通信ネットワークをターゲットとした人工知能プラットフォーム市場を調査している。初期の利用事例について述べ、人工知能プラットフォームの活動に注目しつつ主要事業者について概説している。いくつかの事業者が、企業全体の人工知能戦略を策定する前にその成熟を待っている、オープンソースと産業のイニシアチブについても記載している。

The use of Artificial Intelligence (AI) and machine learning in telecom network is skyrocketing with several use cases becoming increasingly popular: customer segmentation, service assurance, chatbots, customer services and many more. These are usually deployed and used in isolation in a single department, addressing a specific pain point.

On the other hand, there are AI platforms being developed that aim to be used in a broader context by many departments. These platforms are still in infancy but aim to create ecosystems where mobile service providers can utilize their own workforce as well as external developers to create AI applications.

This report covers the AI platform market, specifically targeted towards telecom networks. Initial use cases are outlined, and key operators are profiled with respect to their AI platform activities. Open source and industry initiatives are also covered, where several operators are waiting for them to mature before formulating a company-wide AI strategy.



ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・技術や半導体の動向分析や市場予測等を行い、定評を得ています。多くの調査会社が特定の分野に特化しがちな中で、総合的な調査活動を行うABIリサーチは貴重な存在です。常に調査対象を更新しつつ、最新の情報の収集・提供を行っています。



■ 調査レポート ■

【分析レポート:アプリケーション】通信ネットワークの人工知能(AI)プラットフォーム
Artificial Intelligence Platforms for Telecom Networks
Application Analysis Report
出版社: ABIリサーチ(米国)
出版年月:2018年9月
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/abian2557.html

【サービス区分】人工知能と機械学習 - 技術
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1240

【サービス区分】通信会社のデジタル化
http://www.dri.co.jp/auto/report/abi/index.html#1247


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