2018年07月31日 09:00

【イダテ社調査報告】デジタルコンテンツエコノミー:グーグル、アップル、フェイズブック、アマゾン(GAFA)による市場支配

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【調査レポートのサマリー】
2018年7月発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「デジタルコンテンツエコノミー:グーグル、アップル、フェイズブック、アマゾン(GAFA)による市場支配」は、音楽、動画、電子書籍、ビデオゲーム、出版の5つの主要なコンテンツ産業に注目し、非物質化時代におけるコンテンツ消費や配信の進化について記載している。消費パターンの進化やこれらの業界のビジネスモデルに与える影響を分析している。これらのセクターの収益成長を測定し、物質と非物質の収益の配分や、有料サービスと無料サービスの収益区分について考察している。2022年までの市場を予測している。この分野のデジタルビジネスモデルにおける無料、購読、取引サービスの役割を査定し、業種による違いを比較している。幅広く非物質化が進む環境におけるグーグル、アップル、フェイズブック、アマゾン(GAFA)のポジショニングにも注目している。

This study focuses on how the five major content industries - music, video, books, video games and the press - are evolving in an age of dematerialisation of content consumption and distribution.

It analyses how consumption patterns are evolving and what impact they are having on the business models of these industries.

It measures revenue growth in these sectors, how revenue is distributed between the physical and dematerialised spheres, and revenue share from paid and free services. Market forecasts for 2022 are also provided.

The study examines the role of free, subscription and transactional services in the sector’s digital business models and compares the differences between industries.

It also looks at the positioning of GAFA in an environment that is now widely dematerialised.



フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。



■ 調査レポート ■

デジタルコンテンツエコノミー:グーグル、アップル、フェイズブック、アマゾン(GAFA)による市場支配
Digital Content Economy
GAFA seizing control
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2018年7月
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem18220mr.html

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