【調査レポートのサマリー】
2017年1月発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「新しいオーバーザトップ(OTT)環境におけるテレビ放送事業者:従来のテレビ局とそのOTTポジショニング戦略」は、北米、英国、ドイツ、フランスなどの事例を用いて、株式公開会社と非上場企業、無料と有料の主なテレビ事業者のオーバーザトップ(OTT)戦略のポジショニングに注目している。従来のテレビ事業者が、自社のテレビサービスと競合する場合があるにもかかわらず、並行的にあるいは追加的にOTT戦略を推進しようとしているという動向について探ろうとしている。主要な視聴覚産業によるOTTサービス開発の4つの市場について詳述し、このようなサービスがそれぞれの企業の全体的なアプローチとどのように適合するかを探り、また競争市場がこの戦略に与える影響についても記載している。これらの企業のOTT戦略のポジショニングを分析し、様々なアプローチの類型についても定義している。
Using examples from North America, the United Kingdom, Germany and France, this report looks at major television players, public and private, free and pay, and their positioning strategy for Over-the-Top.
We first try to understand what in the sector as a whole is motivating these traditional TV players to develop OTT strategies in parallel, in addition, as an extension, or even sometimes in competition with their linear TV offerings.
The report then details the OTT services developed by the major audiovisual groups of the four markets studied, and seeks to identify how these services fit into each company's overall approach, and how the competitive environment has influenced these strategies.
Finally, it analyses the strategic OTT positionings of these groups and defines a typology for the different approaches.
2017年1月発行
フランスの調査会社イダテ社(IDATE)の調査レポート「新しいオーバーザトップ(OTT)環境におけるテレビ放送事業者:従来のテレビ局とそのOTTポジショニング戦略」は、北米、英国、ドイツ、フランスなどの事例を用いて、株式公開会社と非上場企業、無料と有料の主なテレビ事業者のオーバーザトップ(OTT)戦略のポジショニングに注目している。従来のテレビ事業者が、自社のテレビサービスと競合する場合があるにもかかわらず、並行的にあるいは追加的にOTT戦略を推進しようとしているという動向について探ろうとしている。主要な視聴覚産業によるOTTサービス開発の4つの市場について詳述し、このようなサービスがそれぞれの企業の全体的なアプローチとどのように適合するかを探り、また競争市場がこの戦略に与える影響についても記載している。これらの企業のOTT戦略のポジショニングを分析し、様々なアプローチの類型についても定義している。
Using examples from North America, the United Kingdom, Germany and France, this report looks at major television players, public and private, free and pay, and their positioning strategy for Over-the-Top.
We first try to understand what in the sector as a whole is motivating these traditional TV players to develop OTT strategies in parallel, in addition, as an extension, or even sometimes in competition with their linear TV offerings.
The report then details the OTT services developed by the major audiovisual groups of the four markets studied, and seeks to identify how these services fit into each company's overall approach, and how the competitive environment has influenced these strategies.
Finally, it analyses the strategic OTT positionings of these groups and defines a typology for the different approaches.
フランスのイダテ社(IDATE)は、豊富なデータベースを基に通信、インターネット、E-コマース等のレポートを出版している欧州の調査会社です。委託調査、コンサルティング、コンファレンス等も行っています。キャリア、ケーブル、モバイル、衛星、通信機器/サービス、テレビ/映画/ビデオゲームについての調査レポートを継続的に出版し、英語やフランス語で提供しています。
■ 調査レポート ■
新しいオーバーザトップ(OTT)環境におけるテレビ放送事業者:従来のテレビ局とそのOTTポジショニング戦略
TV Broadcasters in the New OTT Environment
Traditional TV players and their OTT Positioning Strategies
出版社:イダテ社(フランス)
出版年月:2017年1月
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/idatem16255in1.html
◆フランスの市場調査会社 イダテ社(IDATE)について
http://www.dri.co.jp/auto/report/idate/index.html
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